TEAM EXPERIENCE

Zanim zaczniesz czytać dalej, zapraszam Cię do zapoznania się
z moją koncepcją szkoleń modułowych.

   Doskonale działająca recepcja, świetnie przygotowane SPA, perfekcyjny housekeeping, doświadczony dział sprzedaży i rezerwacji, prężny team obsługi MICE. To wszystko jest bez znaczenia, jeżeli nie ma komunikacji pomiędzy działami. Co z tego, że sprzedacie mnóstwo zabiegów kosmetycznych, jeżeli nie poinformujecie o tym SPA, a to nie zabezpieczy odpowiedniej liczby kosmetologów?

    Jaki jest sens wynajmowania pokoi i zapraszania gości, jeżeli housekeeping nie wie, które sprzątać w pierwszej kolejności, a które później. W jakim celu organizować ogólnopolską konferencję na 100 osób, jeżeli w danym terminie do dyspozycji jest zaledwie kilka pokoi?     

   Sami widzicie, że fantastyczne działy nie tworzą fantastycznego hotelu, jeżeli nie będzie pomiędzy nimi poprawnej, szczerej i bezpośredniej komunikacji.

Co to oznacza w praktyce?

   Brak otwartości i szczerości pomiędzy członkami zespołów poszczególnych działów, to skrywany żal, uraza i niechęć. Niedomówienia to późniejsze nieporozumienia i błędy, które ograniczają skuteczność obsługi gościa, a w rezultacie jego odejście. Czy nie łatwiej, korzystniej i taniej dla wszystkich dogadać się? Z pewnością i temu właśnie służy ten trening - Team Experience.

Z realizacji wszystkich lub wybranych modułów największe korzyści wyniosą:

    Pracownicy oraz menadżerowie każdego pionu w hotelu.

Uczestnicy realizując poszczególne moduły uzyskają odpowiedzi m.in. na pytania:

  • Jak budować pozytywny wizerunek hotelu – miejsca ze zgranym
    i zgodnym zespołem?
  • Jak rozpoznać i jak postępować z szumami komunikacyjnymi, które rodzą się na styku poszczególnych działów?
  • Jak lepiej komunikować się pomiędzy sobą, by goście hotelu zyskiwali przekonanie, że hotel działa jako jedna całość?
  • Jak porozumiewać się z kolegami/przełożonymi o różnych energiach kolorystycznych i osiągać zamierzone cele?
  • Jak precyzować swoje wypowiedzi, by były one w pełni zrozumiałe przez adresatów, do których są kierowane?
  • Jakich pytań używać, by w szybkim czasie uzyskiwać te informacje
    o jakie chodzi?
  • Jakimi narzędziami aktywnego słuchania uskutecznią wzajemną komunikację?
  • Jak przekazywać współpracownikom i przełożonym innych działów trudne informacje, prośby i uwagi?

 

Długość trwania poszczególnych modułów została wyliczona orientacyjnie dla grupy 4-6 osób.

W przypadku innej liczby uczestników czas zostanie odpowiednio dostosowany do wykonywanych ćwiczeń.

MODUŁ I

2 godziny

ANALIZA SYTUACJI

  • Dlaczego komunikacja w naszym hotelu „szwankuje”?
  • Technika „Czteropolówki”

 MODUŁ II

1,5 godziny

MOSTY I BARIERY W KOMUNIKACJI MIĘDZY DZIAŁAMI

  • Proaktywność vs reaktywność
  • Fakty vs opinie
  • Projekcja, stereotypy, uprzedzenia

MODUŁ III

2 godziny

POSTAWA ASERTYWNA W STOSUNKU DO KOLEGÓW

  • Asertywność vs agresja
  • Komunikat asertywny „Ja”

 

MODUŁ IV

2,5 godziny

ZESTAW NARZĘDZI KOMUNIKACYJNYCH

  • Celne pytania
  • Parafraza
  • Metafora
  • Ujawnienie/odzwierciedlenie uczuć
  • Metoda dziennikarska

MODUŁ V

2 godziny

CZTERY ŻYWIOŁY KOMUNIKACYJNE

  • Żółty – powietrze
  • Czerwony – ogień
  • Zielony – ziemia
  • Niebieski – woda

MODUŁ VI

1,5 godziny

PRZEKAZYWANIE TRUDNYCH INFORMACJI, PRÓŚB, OBIEKCJI

  • Algorytm perswazyjny
  • Algorytm Aikido
  • Model 3P

MODUŁ VII

1 godzina

PRZYJMOWANIE KRYTYKI

  • Krytyka uzasadniona
  • Krytyka bezpodstawna
  • Krytyka podważająca Twoje kompetencje

MODUŁ VIII

 2 godziny

KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • Feedback vs ocena
  • Schemat udzielania pozytywnego i negatywnego feedbacku

MODUŁ IX

3 godziny

ŹRÓDŁA KONFLIKTU I STRATEGIE ZARADCZE

  • Koło konfliktów Moore’a
  • Strategie zapobiegania konfliktom
  • Strategie gaszenia pożarów
  • Strategie wzniecania konstruktywnych konfliktów

MODUŁ X

4 godziny

SPRAWDŹMY SIĘ – JAKIM ZESPOŁEM JESTEŚMY?

  • Gry zespołowe, pozwalające na integrację członków poszczególnych działów hotelu

MODUŁ XI

3 godziny

OKREŚLENIE ROLI W ZESPOLE

  • Indywidualna rola każdego członka zespołu 
  • SWOT każdego członka zespołu
  • Zależności i konflikty pomiędzy różnymi rolami zespołowymi 
  • Współpraca i poziomy podział zadań w zespole 

TEAM HOTEL 

Szkolenia kadry hotelarskiej

+48 502 44 55 96

j.olszewski@teamhotel.pl